niedziela, 4 listopada 2012

Ptysie

Witajcie kochani :) Jako posiadam juz swoją maleńką rodzinkę ,lubie cos dla nich wymyślać nowego i smacznego :) Dzisiaj postawiłam na "Ptysie " pierwszy raz je robiłam i powiem wam że są tak proste i szybkie że równie dobrze można je przygotowac przed przyjściem sąsiadki na kawkę :p

Przepis :
Ciasto:
250 ml wody
20 dag mąki
10 dag masła lub margaryna
5 jajek
szczypta soli

Wodę zagotowujemy w garczku ,kiedy zaczyna wrzeć dodajemy masło lub margarynę ;)Po rozpuszczeniu masła odstawiamy z ognia i powoli wsypujemy mąkę cały czas mieszając ,po wsypaniu całej mąki mieszamy jeszcze nad ogniem aby ciasto było maskie bez grudek.i dokładnie się połączyło ze wszystkimi składnikami.Następnie odstawiamy do wystudzenia ,kiedy to po ostygnięciu dodajemy jajka i miksujemy do jednolitej masy :)
Na blaszce posmarowanej masłem i opruszonej mąko ,szprycą wyciskamy ptysie (wielkość wedle uznania,ja moje piekłam w foremkach na mufinki które też muszą być lekko przesmarowane masłem i opruszone mąka ,po upieczeniu natychmiast wyciągamy z foremek )ptysie pieczemy w 200 stopniach przez 20 min na złoty kolor

Masa:
1 mały budyń waniliowy lub śmietankowy
250 ml mleka
cukier puder
kostka masła

Budyń gotujemy w w mniejszej ilości mleka aby był bardziej gęsty (ja zagotowałam szkl mleka i w niewielkiej ilości rozrobiłam sam budyń) Po ugotowaniu odstawiamy do wystudzenia,następnie masło ucieramy z cukrem pudrem ,dokładnie 1 szkl cukru pudru ,do utartego masła dodajemy wystudzony budyń i w dalszym ciągu ucieramy na gładką masę .Ostatni krok jak nam został to gotową mase wkładamy do szprycy i nabijamy wystudzone ptysie w celu nadziania .


Smacznego kochani ,napiszcie czy macie jakieś inne pomysły na nadzienie do ptyśków kiss


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...